idiootti

Sinä olet minun siemeneni,
päivittäin sinua kastelen
ja poistan rikkaruohot ympäriltäsi.
Lannoitan ja ravitsen,
hoivaan taudit pois.
Puhun ja kerron tarinoita,
jotta oppisit.

Elän toivossa niinkuin lapamato,
että sinä kasvaisit suureksi ja kauniiksi.
Puhkeaisit kukkaan
ja loistaisit tähtenä estradilla mahdollisimman pitkään.

Sillä minä olen puutarhuri ja maisemasuunnittelija.

Olen sinun siivoojasi, kokkisi, pyykkärisi ja vaatettajasi.
Opetan, laitan hakemuksesi kuntoon ja korjaan virheesi.
Hankin asunnon, annan anteeksi.
Viihdytän, kiihdytän sekä rajoitan.
Kuuntelen kaikki huolesi, kestän kiukuttelusi.
Siloitan ryppysi ja pyyhin kyyneleesi.
Sairaanhoitajasi, psykologisi.
Mitä nöyrin palvelijasi.
Lämmöllä ja hellyydellä autan.

Kasvatan kyytä povellani.

Opiskelen ja teen kahta työtä,
yritän pysyä ajan hermolla.
Kuuntelen kaikki valheesi ja selityksesi.

Sillä minä olen toiminnanohjaaja, resurssijohtaja, projektin vetäjä,
saneeraaja, piirimyyjä, markkinointipäälikkö, rekrytoija, konsultti
ja luennoitsija,
mikrotukihenkilö, kiinteistövälittäjä,
neuvottelija, ongelmanratkaisija,
organisoija, kirstunvartija.

Minulla liikkeenjohdollinen strategia ja osaan pelata shakkia.
Eli näen tulevaisuuteen ja olen noita-akka sekä ennustaja.
Rooleja löytyy vaikka muille jakaa.

Ja kaikki tämä vain siksi että sinä saisit sen työn.

Minä kiristän ja uhkailen, uhoan ja kiukuttelen.
Ärsytän ja riitelen.  
Saan hirveitä raivareita.
Olen aina tuhma, enkä usko mitään.
Haukun sut pystyyn ja soitan suutani.
Murskaan sun unelmat ja särjen sun sydämen.
Venytän ja vanutan sekä vaadin yhä enemmän.
Rankaisen ja palkitsen jos muistan.
Lähinnä rääkkään ja kidutan.
Varastan koko elämäsi ja kaiken aikasi.
Kävelen ylitsesi ja ohi joka päivä.
Ja tallaan sun päälle.

oo kiltisti joohan

Koska sinä kumminkin petät ja hylkäät minut jonain päivänä.
Eli pissaat mua silmään.

Olen hullu ja omaan kaikki taudit
psykoosista jakautuneeseen persoonallisuushäiriöön.

Eli muista perkele etten ole mikään äiti teresa.

Sainpahan aikaseksi miljonäärin :D